Jak předejít strastiplné cestě živnostníka za státním příspěvkem

Mimořádná doba žádá mimořádná řešení. Jak by mohli živnostníci komunikovat se státní správou prostřednictvím datové schránky, i když ji sami nemají? Přečtěte si v novém sloupku šéfa NEWPS Aleše Kučery.


Omezení kontaktu mezi lidmi je v současnosti jedním z hlavních způsobů boje proti koronavirové nákaze. Jenže přišel obvyklý čas daňových přiznání a vznikly dlouhé fronty před finančními úřady. Další podobná situace se dá očekávat v dohledné době. To až si živnostníci půjdou požádat o 25 tisíc korun, které jim stát hodlá vyplatit, protože museli kvůli nouzovému stavu „zavřít krám“.

Naštěstí informační technologie dnes umí pomoci v tom, že občané mohou jednat se státní správou na dálku. Jsou takoví, kteří už to zvládají, mají datovou schránku, elektronický podpis a s lejstry pokud možno osobně nikam nechodí. Na druhé straně i úřady jsou teď tolerantnější a svolují k mailové komunikaci s tím, že písemnými dokumenty se vše stvrdí později. Jiná situace ale nastává, když jde o peníze.

Majitelé datové schránky mají vystaráno. Pošlou žádost o živnostenský příspěvek jejím prostřednictvím. Další oznámené možnosti, tedy podatelna či sběrný box u pracoviště finanční správy nebo doručení poštou už znamenají cestu „na úřad“. Pokud se totiž někdo rozhodne pro poslední zmíněnou variantu, těžko si představit, že bude riskovat a zvolí obyčejný dopis. S doporučeným psaním ovšem bude muset na poštovní přepážku.

Ale je tu i jiná cesta. Každý živnostník má účetní, a neumím si představit, že ta by se při své práci obešla bez datové schránky. Po úřadech by si nohy uběhala. Nechť tedy dotyčný sepíše vlastní rukou plnou moc, naskenuje ji nebo vyfotí mobilem, a pošle ji své účetní. Ona pak tento dokument přiloží k žádosti, kterou podá za tohoto klienta prostřednictvím své datové schránky. A nikdo se nemusí s nikým stýkat.

Ano, je to mimořádné řešení, ale jsme v mimořádné situaci. A za všech okolností se musíme vyhnout tomu, aby živnostníci stáli v zástupech před finančními úřady či na poštách. Zkusme to tedy s elektronickou plnou mocí.

 

Ing. Aleš Kučera
majitel NEWPS.CZ

Najdete nás i na LinkedIN nebo Facebooku.

 

= elektronické formuláře - zdarma, rychle, z bezpečí domova

 

= povinnosti podnikatelů na jedno místě a přehledně

 

 

 

 

Zpět na výpis novinek

Naše webová stránka používá cookies

Data o tom, co vás na našem webu zajímá, sdílíme s našimi partnery pro sociální média, inzerci a analýzy.
Partneři tyto údaje mohou použít s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.

OK

Druhy cookies

1. Nutné cookies pomáhají základním funkcím této stránky, jako je navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.

2. Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala vaše preference. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.

3. Statistické cookies nám pomáhají porozumět tomu, jak návštěvníci používají webové stránky. Statistické cookies anonymně sbírají informace.

4. Marketingové cookies používáme pro sledování návštěvníků na našich stránkách. Záměrem je zobrazit vám reklamu, která je pro vás relevantní a neobtěžuje vás.

5. Neklasifikované cookies máme v procesu klasifikování společně s poskytovateli jednotlivých cookies.

Co jsou cookies?

Cookies jsou malé textové soubory, které mohou být používány webovými stránkami, aby učinily uživatelský zážitek více efektivní.

Podle zákona můžeme ukládat cookies na vašem zařízení, pokud jsou nezbytně nutné pro provoz této stránky. Pro všechny ostatní typy cookies potřebujeme vaše povolení.

Tato stránka používá různé typy cookies. Některé cookies jsou umístěny službami třetích stran, které se objevují na našich stránkách.