Cílená reklama aneb dobré nástroje ve špatných rukou

Koupili jste si boty? A nechcete ještě jedny stejné? Personalizovaná reklama na internetu dnes často vypadá právě takhle. Nebude to chyba „hloupého“ počítače, říká šéf NEWPS Aleš Kučera. Jak dnes IT nástroje mohou pomoci inzerci a jak je používat, se dočtete v jeho novém sloupku.

Je to praxe, která odporuje zdravému rozumu. Mám bankovní účet, který používám pro financování každodenního života. Zůstatek pochopitelně kolísá s tím, jak jsou v čase rozložené mé příjmy a výdaje. Ale banka mi zcela kuriózně nabízí další peníze vždy ve chvíli, kdy jich mám na účtu hodně, ale nikdy v situaci, kdy je zůstatek nízký.

Podobnou zkušenost denně udělají spousty zákazníků nejrůznějších e-shopů. Koupí si přes internet boty, druhý den otevřou prohlížeč a reklamní bannery jim nabízejí tytéž boty z téhož e-shopu. Kdyby to alespoň byla nabídka od konkurenta, takže by se dala porovnat cena. Skutečnou logiku by samozřejmě tahle cílená reklama měla až ve chvíli, kdy by se dotyčnému druhý den zobrazil inzerát na impregnační sprej nebo náhradní tkaničky.

Nebude to chyba „hloupého“ počítače.  To spíš špatně dělá svoji práci člověk, který personalizovanou inzerci nastavuje. Zkrátka dává příslušnému softwaru chybné zadání, co se kdy má stát.

Samotné IT nástroje takzvaného remarketingu už dnes pokročili natolik, že umožňují zjistit: tento člověk právě sedí v hledišti zimního stadionu a sleduje hokej (jako např. aplikace Extremepush). Pak jde samozřejmě jen o to, jak takovou informaci správně využít. Takže pokud ji má sázková kancelář, měla by v ten okamžik divákovi utkání poslat nabídku, zda si nechce vsadit. Oslovit ho v té emotivně vypjaté situaci. Je to ideální příležitost.

Stačí se podívat na Apple. Proč má technologická firma v éře internetového prodeje po světě tisíce kamenných Apple storů? Protože své dost drahé výrobky prodává zákazníkům v emotivně vypjaté situaci, když se ocitnou v její nádherné prodejně. Nebo jiný příklad. Když všichni začali dodávat počítače v ošklivých hnědých krabicích s logem recyklace, Aple své produkty zabalil do nádherného lakovaného papíru a celofánu. A kdo měl pravdu? Stačí se podívat na prodejní čísla.

Emoce prostě prodávají a IT firmy dnes umí nabídnout nástroje, jak přijít se správnou nabídkou ve správný čas. Jen je třeba je správně použít.

 

 

Ing. Aleš Kučera
předseda představenstva
NEWPS HOLDING SE

 

 

Další články

V jednoduchosti nemusí být síla. Branou pro škůdce se stává protokol usnadňující přihlašování
Více
Obrana postavená levně a rychle zůstává děravá
Více

Zpět na výpis novinek