Cílená reklama aneb dobré nástroje ve špatných rukou

Koupili jste si boty? A nechcete ještě jedny stejné? Personalizovaná reklama na internetu dnes často vypadá právě takhle. Nebude to chyba „hloupého“ počítače, říká šéf NEWPS Aleš Kučera. Jak dnes IT nástroje mohou pomoci inzerci a jak je používat, se dočtete v jeho novém sloupku.

Je to praxe, která odporuje zdravému rozumu. Mám bankovní účet, který používám pro financování každodenního života. Zůstatek pochopitelně kolísá s tím, jak jsou v čase rozložené mé příjmy a výdaje. Ale banka mi zcela kuriózně nabízí další peníze vždy ve chvíli, kdy jich mám na účtu hodně, ale nikdy v situaci, kdy je zůstatek nízký.

Podobnou zkušenost denně udělají spousty zákazníků nejrůznějších e-shopů. Koupí si přes internet boty, druhý den otevřou prohlížeč a reklamní bannery jim nabízejí tytéž boty z téhož e-shopu. Kdyby to alespoň byla nabídka od konkurenta, takže by se dala porovnat cena. Skutečnou logiku by samozřejmě tahle cílená reklama měla až ve chvíli, kdy by se dotyčnému druhý den zobrazil inzerát na impregnační sprej nebo náhradní tkaničky.

Nebude to chyba „hloupého“ počítače.  To spíš špatně dělá svoji práci člověk, který personalizovanou inzerci nastavuje. Zkrátka dává příslušnému softwaru chybné zadání, co se kdy má stát.

Samotné IT nástroje takzvaného remarketingu už dnes pokročili natolik, že umožňují zjistit: tento člověk právě sedí v hledišti zimního stadionu a sleduje hokej (jako např. aplikace Extremepush). Pak jde samozřejmě jen o to, jak takovou informaci správně využít. Takže pokud ji má sázková kancelář, měla by v ten okamžik divákovi utkání poslat nabídku, zda si nechce vsadit. Oslovit ho v té emotivně vypjaté situaci. Je to ideální příležitost.

Stačí se podívat na Apple. Proč má technologická firma v éře internetového prodeje po světě tisíce kamenných Apple storů? Protože své dost drahé výrobky prodává zákazníkům v emotivně vypjaté situaci, když se ocitnou v její nádherné prodejně. Nebo jiný příklad. Když všichni začali dodávat počítače v ošklivých hnědých krabicích s logem recyklace, Aple své produkty zabalil do nádherného lakovaného papíru a celofánu. A kdo měl pravdu? Stačí se podívat na prodejní čísla.

Emoce prostě prodávají a IT firmy dnes umí nabídnout nástroje, jak přijít se správnou nabídkou ve správný čas. Jen je třeba je správně použít.

 

 

Ing. Aleš Kučera
předseda představenstva
NEWPS HOLDING SE

 

 

Zpět na výpis novinek

NEWPS.CZ
Máte dotaz?
Zavolejte nám!

Naše webová stránka používá cookies

Data o tom, co vás na našem webu zajímá, sdílíme s našimi partnery pro sociální média, inzerci a analýzy.
Partneři tyto údaje mohou použít s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.

OK

Druhy cookies

1. Nutné cookies pomáhají základním funkcím této stránky, jako je navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.

2. Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala vaše preference. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.

3. Statistické cookies nám pomáhají porozumět tomu, jak návštěvníci používají webové stránky. Statistické cookies anonymně sbírají informace.

4. Marketingové cookies používáme pro sledování návštěvníků na našich stránkách. Záměrem je zobrazit vám reklamu, která je pro vás relevantní a neobtěžuje vás.

5. Neklasifikované cookies máme v procesu klasifikování společně s poskytovateli jednotlivých cookies.

Co jsou cookies?

Cookies jsou malé textové soubory, které mohou být používány webovými stránkami, aby učinily uživatelský zážitek více efektivní.

Podle zákona můžeme ukládat cookies na vašem zařízení, pokud jsou nezbytně nutné pro provoz této stránky. Pro všechny ostatní typy cookies potřebujeme vaše povolení.

Tato stránka používá různé typy cookies. Některé cookies jsou umístěny službami třetích stran, které se objevují na našich stránkách.